DSpace Repository

Hisse Senedi Getirilerinin Marka Değeri Duyurularına Tepkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Ergun, Bahadir
dc.date.accessioned 2022-02-14T08:51:38Z
dc.date.available 2022-02-14T08:51:38Z
dc.date.issued 2019-01
dc.identifier.citation Ergün, B. (2019). Hisse Senedi Getirilerinin Marka Değeri Duyurularına Tepkisi . Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi , 6 (1) , 93-108 . DOI: 10.17541/optimum.454371 tr_TR
dc.identifier.issn 2148-4228
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3787
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17541/optimum.454371
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada Türkiye marka değeri sıralamasında ilk 10’a girebilmiş firmalarının hisse senetlerinin bu duyuru öncesi ve sonrası ne şekilde fiyatlandığının araştırılması amaçlanmıştır. Bu bağlamda 2012 ve 2017 yılları arasında Brand Finance tarafından ilan edilen Türkiye’nin En Değerli Markaları Yıllık Raporu’na giren ilk 10 şirketin düzeltilmiş günlük hisse senedi fiyatları ve BIST100 endeksine ait günlük veriler kullanılmıştır. Analiz yöntemi olarak olay etüdü yöntemi seçilmiştir. Yapılan analiz sonrasında yatırımcıların marka değeri duyurularına verdikleri tepkinin daha çok ilk yıllarda istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif olduğu gözlenmiştir. Diğer bir ifade ile ilk yıllardan itibaren benzer firmaların listeye girdiği bilgisi ışığında, ilerleyen yıllarda marka değeri sıralamasında ilk 10’a girmesi muhtemel hisse senetlerine yatırım yaparak normalüstü getiri elde etme olasılığı azalmıştır. Bu durumun bilginin zaman geçtikçe fiyatlara yansıtılmış olmasından kaynaklandığı ileri sürülebilir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study was to investigate how did the stocks of the firms, listed in the top 10 brand value list of Turkey, priced before and after the brand value announcements. In this context the adjusted stock prices of the firms entered the annual list of Turkey’s first 10 most valuable brands announced by Brand Finance and the daily data of the BIST100 index were utilized for the period of 2012 and 2017. Event study methodology was employed for the analysis. After the analysis, statistically significant and positive reactions of the investors to the brand value announcements were observed substantially in the first years. In other words, in the light of the information that generally the same firms were listed from the beginning of the announcements, in the following years the possibility to have abnormal returns by investing in the stocks that possibly will enter to the list of most valuable brands decreased. It can be asserted that this might proceed from the reflection of information to the prices by the time of progress.
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi = Optimum Journal of Economics and Management Sciences / Uşak Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2019;Volume: 6 Issue: 1
dc.subject Marka Değeri Duyuruları tr_TR
dc.subject Hisse Senedi Getirileri tr_TR
dc.subject Olay Etüdü tr_TR
dc.subject Brand Value Announcements tr_TR
dc.subject Stock Returns tr_TR
dc.subject Event Study tr_TR
dc.title Hisse Senedi Getirilerinin Marka Değeri Duyurularına Tepkisi tr_TR
dc.title.alternative The Response of Stock Returns to the Brand Value Announcements tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account