DSpace Repository

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarında Yazma Görevleri: Yedi İklim ve İstanbul Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme

Show simple item record

dc.contributor.author Cekici, Yunus Emre
dc.date.accessioned 2022-02-18T11:44:40Z
dc.date.available 2022-02-18T11:44:40Z
dc.date.issued 2018-03
dc.identifier.citation Çekici, Y. E. (2018). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarında Yazma Görevleri: Yedi İklim ve İstanbul Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme . Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , 2 (1) , 1-10 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/guebd/issue/36422/367409 tr_TR
dc.identifier.issn 2667-5145
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3801
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/guebd/issue/36422/367409
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Yazma, karmaşık bir eylemdir. Öğrenicilerin yazma becerisini geliştirmek için, onları farklı yazma grevleriyle karşılaştırmak gerekir. Özellikle ders kitapları, yazma görevleri bağlamında çeşitlilik taşımalıdır. Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılan ders kitaplarındaki yazma görevlerini tespit etmektir. Çalışmada “Yedi İklim Türkçe Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti Ders Kitabı” (Yedi İklim) ve “İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı” (İstanbul) incelenmektedir. İki kitap önce kendi içinde değerlendirilmiş, ardından karşılaştırılmıştır. Tarama modelindeki bu araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada, Yedi İklim’de kaynak tabanlı, İstanbul’da dilbilgisine dayalı yazma görevlerinin daha yoğun olduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Writing is a complex act. To improve learner's writing skills, it is necessary to compare them with different writing tasks. Especially textbooks should be diversified in the context of writing tasks. The aim of this study is to determine the writing tasks in the textbooks used in teaching Turkish as a foreign language. "Yedi İklim Türkçe Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti Ders Kitabı" (Yedi İklim) and "İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı" (İstanbul) are examined in the study. The two books were evaluated first, then compared. In this research in the survey model, the document review method was used. According to the results of the study: Resource based writing tasks are more intense in the Yedi İklim, and grammar based writing are more intense in İstanbul.
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi = Gaziantep University Journal of Educational Sciences (GAUN-JES) / Gaziantep Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2018;Volume: 2 Issue: 1
dc.subject Yazma Görevi tr_TR
dc.subject Bağımsız Yazma tr_TR
dc.subject Kaynak Tabanlı Yazma tr_TR
dc.subject Dilbilgisine Dayalı Yazma tr_TR
dc.subject Writing Task tr_TR
dc.subject Independent Writing tr_TR
dc.subject Resource Based Writing tr_TR
dc.subject Grammar Based Writing tr_TR
dc.title Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarında Yazma Görevleri: Yedi İklim ve İstanbul Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme tr_TR
dc.title.alternative Writing Tasks in Textbooks Used in Teaching Turkish As A Foreign Language: A Comparative Study on Yedi İklim and İstanbul tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account