DSpace Repository

Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kavram haritaları kullanımının başarıya etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Gurel, Zeki
dc.contributor.author Gerek, Hilal Gulben
dc.date.accessioned 2022-03-28T07:41:51Z
dc.date.available 2022-03-28T07:41:51Z
dc.date.issued 2021-12
dc.identifier.citation Gürel, Z. & Gerek, H. G. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kavram haritaları kullanımının başarıya etkisi . RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , (25) , 110-123 . DOI: 10.29000/rumelide.1032412 tr_TR
dc.identifier.issn 2148-7782
dc.identifier.issn 2148-9599
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3872
dc.identifier.uri https://doi.org/10.29000/rumelide.1032412
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin okuduğunu anlama başarısı üzerinde kavram haritalarının etkisinin araştırıldığı bu çalışmada ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinde Türkçe öğrenen B1 düzeyindeki 31 yabancı öğrenciyle 6 hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda uygulama boyunca ders kitabındaki okuma metinleri kavram haritalarıyla işlenmiştir. Deneysel işlemin başında ve sonunda deney ve kontrol grubu öğrencilerine araştırmacı tarafından geliştirilen okuduğunu anlama başarı testleri uygulanmıştır. Ayrıca bu çalışmada deney grubunun okuduğunu anlama başarılarının cinsiyete, yabancı dil bilme durumuna, Türkiye’de bulunma süresine, kitap, gazete, dergi vb. okuma durumuna göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Yapılan analizler neticesinde kavram haritasıyla öğretimin yapıldığı deney grubundaki kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre; kitap, gazete, dergi vb. okuyan öğrencilerin okumayanlara göre okuduğunu anlama becerisinde daha başarılı oldukları bulunmuştur. Bununla birlikte okuduğunu anlama becerisinde deney grubunun kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu tespit edilmiştir. Kavram haritasıyla yapılan öğretimin mevcut öğretim programına göre öğrencilerin okuduğunu anlama başarısı üzerinde daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract In this study, in which the effect of concept maps on the reading comprehension success of those who learn Turkish as a foreign language, the pretest-posttest control group design was used. The study was carri.ed out with 31 foreign students learning Turkish at B1 level at Adana Alparslan Türkeş Sci.ence and Technology University, Turkish Teac. .hing Practice and Res.earch Center in the 2017-2018 aca .demic year for 6 weeks. Within the scope of the study, the reading texts in the textbook of the experimental group were taught with concept maps. At the beginning and end of the experi.mental proce.ss, reading comprehension achievement tests developed by the researcher were applied to the students in the experimental and control groups. In addition, in this study, it was also evaluated whether the reading comprehension achievements of the experimental group showed difference according to gender, foreign language proficiency, length of live in Turkey, and reading status of books, newspapers, magazines. As a result of the analysis, it has been found that the female students in the experimental group, in which the concept map was taught, compared to the male students; students who read books, newspapers, magazines, etc. are more successful in reading comprehension than those who do not.However, it was determined that the experimental group was more successful than the control group in reading comprehension skills. It has been concluded that teaching with concept maps is more effective on students' reading comprehension success than traditional teaching.
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi = RumeliDE Journal of Language and Literature Studies / Yakup YILMAZ tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2021;Issue: 25
dc.subject Kavram haritası tr_TR
dc.subject okuduğunu anlama başarısı tr_TR
dc.subject Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi tr_TR
dc.subject Concept map tr_TR
dc.subject reading comprehension success tr_TR
dc.subject teaching Turkish as a foreign language tr_TR
dc.title Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kavram haritaları kullanımının başarıya etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of use of concept maps on success in teaching Turkish as a foreıgn language tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account