DSpace Repository

Kavisli Delikli Plaka ile Girdap Kaynaklı Türbülanslı Akışın Kontrolü

Show simple item record

dc.contributor.author Ozkan, Gokturk Memduh
dc.contributor.author Durhasan, Tahir
dc.contributor.author Pinar, Engin
dc.date.accessioned 2022-04-05T08:18:55Z
dc.date.available 2022-04-05T08:18:55Z
dc.date.issued 2020-12
dc.identifier.citation Özkan, G. M. , Durhasan, T. & Pınar, E. (2020). Kavisli Delikli Plaka ile Girdap Kaynaklı Türbülanslı Akışın Kontrolü . Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi , 35 (4) , 1021-1030 . DOI: 10.21605/cukurovaummfd.869170 tr_TR
dc.identifier.issn 2757-9255
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3894
dc.identifier.uri https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.869170
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada, dairesel bir silindir art izinde oluşan girdap kaynaklı türbülanslı akışın, farklı ve kısmi geçirgenlik oranlarına sahip kavisli delikli plaka (kontrol elemanı) ile kontrolü incelenmiştir. Ele alınan parametre aralıklarında PIV ile hız ölçümleri yapılmış, akış alanında Reynolds kayma gerilmeleri hesaplanmış ve kontrol durumu ile yalın silindir durumunun kontur dağılımları nicel olarak karşılaştırılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, ele alınan Reynolds sayılarının akış kontrolüne benzer oranda etki ettiği anlaşılmıştır. Bununla birlikte, incelenen tüm geçirgenlik oranları ve yay açıları için silindir art izinde oluşan kayma gerilmelerinin azaldığı görülmüştür. 120o≤ α ≤180o yay açılarında ve β=0,5 ve β =0,6 geçirgenlik oranlarında, yalın silindire kıyasla maksimum Reynolds kayma gerilmelerinin %96’ya kadar düştüğü ve silindir art izindeki daimi olmayan akışın tamamen kontrol edildiği ortaya çıkarılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract In this study, the control of the vortex-induced turbulent flow in the wake of a circular cylinder was investigated using curved perforated plate (control element) having various and partial porosities. PIV measurements were performed for the considered parameter ranges, Reynolds shear stresses were calculated in the flow field and the contour distributions of the bare cylinder and controlled cases were compared quantitatively. According to the results, it was understood that the Reynolds numbers had identical effects on the flow control. However, it was observed that the shear stresses in the cylinder wake decreased for all examined cases of porosity and arc angle. It has been revealed that the maximum value of Reynolds shear stress is decreased by 96% compared with the bare cylinder and the unsteady flow in the cylinder wake is completely controlled at 120o≤ α ≤180o for β = 0.5 and β = 0.6.
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlik Fakültesi Dergisi = Cukurova University Journal of the Faculty of Engineering / Çukurova Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2020;Volume: 35 Issue: 4
dc.subject Akış kontrol tr_TR
dc.subject Daimi olmayan akış tr_TR
dc.subject Girdap kopması tr_TR
dc.subject Küt cisim tr_TR
dc.subject PIV tr_TR
dc.subject Flow control tr_TR
dc.subject Unsteady flow tr_TR
dc.subject Vortex shedding tr_TR
dc.subject Bluff body tr_TR
dc.title Kavisli Delikli Plaka ile Girdap Kaynaklı Türbülanslı Akışın Kontrolü tr_TR
dc.title.alternative Control of Vortex-Induced Turbulent Flow by Curved Perforated Plate tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account