DSpace Repository

Project-based EFL learning at the tertiary level: Research, translation, creativity and interaction

Show simple item record

dc.contributor.author Kemaloglu Er, Elif
dc.date.accessioned 2022-11-14T10:53:52Z
dc.date.available 2022-11-14T10:53:52Z
dc.date.issued 2022-07
dc.identifier.citation Kemaloğlu Er, E. (2022). Project-based EFL learning at the tertiary level: Research, translation, creativity and interaction . Turkish Journal of Education , 11 (3) , 162-182 . DOI: 10.19128/turje.1061653 tr_TR
dc.identifier.issn 2147-2858
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3935
dc.identifier.uri https://doi.org/10.19128/turje.1061653
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Project-based learning (PBL) involves real-life-based use of investigative, interactive and creative tasks that extend beyond the classroom and culminate in authentic products. PBL can be used as a means to promote tertiary-level EFL learning, yet there is little research on the issue in Turkish higher education contexts. This study develops a PBL model with research, translation, creativity and interaction components for tertiary-level EFL preparatory class students and investigates its perceived effectiveness. The data were collected by questionnaires and interviews and analyzed through statistical and thematic analyses. The findings showed that there were significant differences in the students’ perceived competence in oral presentation skills, speaking fluency, speaking confidence, creativity in writing, creativity in visual or audiovisual output production, and time management before and after the treatment. Besides, thanks to PBL, the students were stated to experience research writing and translation. However, the PBL process was also found to be challenging due to the heavy workload. It is suggested the model be used in all kinds of EFL contexts including tertiary-level classes. tr_TR
dc.description.abstract Proje tabanlı öğrenme, sınıf dışına uzanan ve özgün ürünlerle sonuçlandırılan araştırma içerikli, iletişimsel ve yaratıcı görevlerin gerçek hayat temelli olarak kullanımını içerir. Proje tabanlı öğrenme yükseköğrenim düzeyinde yabancı dil olarak İngilizce öğrenimini ilerletecek bir araç olarak kullanılabilir ancak bu konuda Türk yükseköğrenim bağlamlarında az sayıda araştırma vardır. Bu çalışma yükseköğrenim düzeyinde yabancı dil olarak İngilizce öğrenen hazırlık öğrencileri için araştırma, çeviri, yaratıcılık ve etkileşim ögelerini içeren bir proje tabanlı öğrenme modeli geliştirmekte ve modelin algılanan etkinliğini araştırmaktadır. Veriler anketler ve mülakatlar aracılığıyla toplanmış ve istatiksel ve tematik analizler yoluyla analiz edilmiştir. Sonuçlar uygulama öncesi ve sonrasında öğrencilerin sözlü sunum becerileri, konuşma akıcılığı, konuşma özgüveni, yazımda yaratıcılık, görsel ya da görsel-işitsel ürün üretmedeki yaratıcılık ve zaman yönetimine ilişkin algılanan yeterliliklerinde önemli farklar olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, öğrencilerin araştırma yazımı ve çeviriyi proje tabanlı öğrenme sayesinde deneyimlediği belirtilmiştir. Ancak proje tabanlı öğrenme süreci ağır iş yükü nedeniyle zorlayıcı da bulunmuştur. Modelin yükseköğrenim düzeyindeki sınıflar dahil, yabancı dil olarak İngilizce öğretilen her çeşit bağlamda kullanılması tavsiye edilmiştir.
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher Turkish Journal of Education = Türk Eğitim Dergisi / Mehmet TEKEREK tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2022;Volume: 11 Issue: 3
dc.subject English language teaching tr_TR
dc.subject English preparatory classes tr_TR
dc.subject Project-based EFL learning tr_TR
dc.subject Project-based learning tr_TR
dc.subject Real-life-based learning tr_TR
dc.subject Tertiary education tr_TR
dc.subject Gerçek yaşam tabanlı öğrenme tr_TR
dc.subject İngilizce dil öğretimi tr_TR
dc.subject İngilizce hazırlık sınıfları tr_TR
dc.subject Proje tabanlı öğrenme tr_TR
dc.subject Proje tabanlı yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi tr_TR
dc.subject Yükseköğrenim eğitimi tr_TR
dc.title Project-based EFL learning at the tertiary level: Research, translation, creativity and interaction tr_TR
dc.title.alternative Yükseköğrenim düzeyinde proje tabanlı yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi: Araştırma, çeviri, yaratıcılık ve etkileşim tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account