DSpace Repository

Revisiting EFL students’ language learning autonomy and lifelong learning tendencies

Show simple item record

dc.contributor.author Dislen Daggol, Gokce
dc.date.accessioned 2022-11-21T13:13:33Z
dc.date.available 2022-11-21T13:13:33Z
dc.date.issued 2022-10
dc.identifier.citation Dişlen Dağgöl, G. (2022). Revisiting EFL students’ language learning autonomy and lifelong learning tendencies . RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , (30) , 1061-1075 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/rumelide/issue/73128/1188790 tr_TR
dc.identifier.issn 2148-7782
dc.identifier.issn 2148-9599
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3957
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/rumelide/issue/73128/1188790
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract The need to learn English is increasing more and more to keep up with the changes caused by globalization. However, what you learn is as important as how you learn it because the way you learn it influences the efficiency, permanence and sustainability of learning. One of these ways in undoubtedly is autonomous language learning. Taking the responsibility of one’s own learning could make the process more concrete and conscious, thus paving the way for lifetime learning. Having such traits gains greater importance at tertiary level where students are expected to be autonomous and lifelong learners. Hence, the present study dwelled upon the probable relationship between language learning autonomy and lifelong learning tendencies of EFL university students. The participants were both English-majoring and non-English majoring students. The data were collected and analyzed quantitatively. The study revealed a positive and significant relationship between language learner autonomy and lifelong learning. EFL students were found to have high beliefs of these constructs. The relation with age, gender and major was also investigated. Pedagogical implications were discussed at the end of the study. tr_TR
dc.description.abstract Küreselleşmenin neden olduğu değişikliklere ayak uydurabilmek için İngilizce öğrenme ihtiyacı gittikçe artmaktadır. Ancak ne öğrenildiği nasıl öğrenildiği kadar önemlidir, çünkü öğrenme şekli öğrenmenin verimi, kalıcılığı ve sürdürülebilirliğini etkiler. Öğrenme şekillerinden biri de şüphesiz otonom dil öğrenmedir. Kişinin kendi öğrenme sorumluluğunu alması süreci daha somut ve bilinçli hale getirir, ki böylece hayat boyu öğrenmenin yolunu açar. Bu özellikler, öğrencilerin özerk ve hayat boyu öğrenici olmaları beklenen üniversite düzeyinde daha da önem kazanmaktadır. Dolayısıyla, bu çalışma üniversite öğrencilerinin özerk dil öğrenme ve hayat boyu öğrenme eğilimleri arasındaki olası ilişkiye odaklanmıştır. Katılımcılar, branşı İngilizce olan ve olmayan öğrencilerden oluşmaktadır. Veriler, nicel yöntemlerle toplanıp analiz edilmiştir. Çalışma, özerk dil öğrenme ve hayat boyu öğrenme arasında olumlu ve anlamlı bir ilişki elde etmiştir. İngilizce öğrenen öğrencilerin bu kavramlar konusunda oldukça olumlu inançları olduğu bulunmuştur. Yaş, cinsiyet ve branş ile olan ilişki de incelenmiştir. Çalışmanın sonunda, pedagojik çıkarımlar tartışılmıştır.
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi = RumeliDE Journal of Language and Literature Studies / Yakup YILMAZ tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2022;Issue: 30
dc.subject Language learning autonomy tr_TR
dc.subject lifelong learning tr_TR
dc.subject EFL students tr_TR
dc.subject Dil öğrenme özerkliği tr_TR
dc.subject hayat boyu öğrenme tr_TR
dc.subject İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenler tr_TR
dc.title Revisiting EFL students’ language learning autonomy and lifelong learning tendencies tr_TR
dc.title.alternative İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin özerk öğrenme ve hayat boyu öğrenme eğilimlerinin yeniden değerlendirilmesi tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account