DSpace Repository

Browsing Department of Basic English / Yabancı Diller Bölümü by Subject "Sosyal"

Browsing Department of Basic English / Yabancı Diller Bölümü by Subject "Sosyal"

Sort by: Order: Results:

  • Ozer, Omer; Parmaksız, Ramazan Sukru (Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Bartın Üniversitesi, 2013)
    The study conducted aimed at determining the goodness of fit between the lower secondary education 3rd grade Curriculum for English Language in Turkey and the Common European Framework of Reference for Languages that was ...
  • Uysal Gliniecki, Aysegul; Dalaslan, Duygu (Çeviribilim ve Uygulamaları / Hacettepe Üniversitesi, 2016)
    Çeviri, iki farklı dilin ve kültürün iç içe geçtiği bir etkinliktir. Bu kültürel etkinlikte, çevirmen önemli bir rol oynamaktadır ve bir aracı rolünü üstlenmektedir. Bu çerçevede, karşısına ilk olarak kaynak dizge çıkacaktır. ...
  • Ulum, Omer Gokhan (EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA / Eğitimciler Birliği Sendikası, 2016)
    This study explores the epistemological basis for qualitative educational research studies. Within this context, 20 qualitative studies on education were analysed and three dimensions were sorted out: (1) the purpose or ...
  • Aktekin, Nafiye Cigdem; Guven, Selvin (Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Mersin Üniversitesi, 2013)
    This study aimed to examine the effectiveness of strategy instruction in vocabulary learning. To reach the goal of the study, 70 elementary level EFL learners at the Preparatory School of Mersin University were assigned ...
  • Babanoglu, Mine Pinar; Agcam, Reyhan; Badem, Nebahat (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / İnönü Üniversitesi, 2018)
    This study investigated the efficiency of explicit and implicit written corrective feedback in English as a Foreign Language (EFL) education in higher education. Participants of the study were late-elementary and ...
  • Ozer, Omer (Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi / Marmara Üniversitesi, 2016)
    This study aims to explore gender perceptions in school from the perspectives of teachers and administrators and to investigate if any of those perceptions might have an effect on the disproportionate representation of ...
  • Aktekin, Nafiye Cigdem (Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Uludağ Üniversitesi, 2013)
    Yabancı dil öğrenen öğrencilerin dil öğrenme sürecine bakışları ile İngilizce öğretmenlerinin bu süreçte üstlendikleri roller hakkında metafor yardımıyla bilgi sahibi olmak mümkündür. Lakoff ve Johnson’a (1980) göre, ...
  • Kolac, Emine; Aynal, Songul (Akademik Araştırmalar Dergisi / Maestro Danışmanlık, 2015)
    Bu araştırmanın temel amacı, İsveç’te yaşayan Türklerin Türkçeye yönelik algılarını belirlemektir. İsveç’te yaşayan Türklerin Türkçeye yönelik olarak ürettikleri metaforların aynı zamanda onların Türkçeye bakış açıları ...
  • Cocuk, Halil Erdem; Yanpar Yelken, Tugba; Ozer, Omer (EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH / ANI YAYINCILIK, 2016)
    Problem Statement: Writing is important in secondary schools because it underpins the performance of students in most examinations. Writing disposition, which specifically deals with the aspects of students' attitudes ...
  • Aynal, Songul; Ozenir, Mujgan (Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Çukurova Üniversitesi, 2013)
    This paper examines the use of Information and Communication Technologies (ICT), mainly computer, for teaching and learning purposes at the university level. The paper gives a brief overview of the use of ICT in learning ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account