DSpace Repository

Sonlu elemanlar metodu kullanılarak rot üzerinde oluşan gerilmelerin hesaplanması

Show simple item record

dc.contributor.author Uludamar, Erinc
dc.contributor.author Bicer, Sami Gokberk
dc.contributor.author Tas, Mustafa
dc.date.accessioned 2019-12-10T12:20:09Z
dc.date.available 2019-12-10T12:20:09Z
dc.date.issued 2018-12
dc.identifier.citation Uludamar, E , Biçer, S , Taş, M . (2018). Sonlu elemanlar metodu kullanılarak rot üzerinde oluşan gerilmelerin hesaplanması. Artıbilim: Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi , 1 (2) , 30-35. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/artibilim/issue/41954/485241 tr_TR
dc.identifier.issn 2667-808X
dc.identifier.uri http://openaccess.adanabtu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/678
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/artibilim/issue/41954/485241
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Taşıtlarda tekerler ile direksiyon sistemini birbirine bağlayan rotlar iki adet rot başı ve rot kolundan oluşmaktadır. Rot, taşıt üzerinde yüklendiği görev dolayısıyla güvenlik açısından oldukça önem arz etmektedir. Bu çalışmada ST 52-3 kalite çelikten üretilen bir rotun sonlu elemanlar yardımı ile analizi gerçekleştirilmiştir. Analizin gerçekleştirilmesi için parça ilk olarak CREO programında 3 boyutlu olarak tasarlanmıştır. Tasarımdan sonra modelin ağ yapısı ve analizi Ansys Workbench programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda maksimum von-Mises gerilmesinin 677.6 MPa olduğu, gövde üzerindeki büküm bölgesinde ise 438 MPa olduğu belirlenmiştir. Gerilmenin en yüksek olduğu bölgede ise güvenlik katsayısının 0.65 olduğu hesaplanmıştır. Çalışmada ayrıca teorik hesaplama da yapılarak nümerik ve analitik sonuçlar karşılaştırılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The tie rods that connect the wheels with the steering system are composed of two tie-heads and tie-arm. The tierod is very important in terms of safety due to the task it undertakes on a vehicle. In this study, the finite element analysis of a rod, which made of ST 52-3 quality steel, was carried out. Firstly, 3 dimensional model of the part was created in CREO program for the analysis. After the design, meshing and analysis operation was carried out by using Ansys Workbench program. As a result of the analysis, it was determined that the maximum von-Mises stress was 677.6 MPa and 438 MPa at the bending area on the body. The safety coefficient was calculated as 0.65 in the region where the stress is highest. Moreover, theoretical calculation was also performed to compare analytic result with numerical calculation.
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Artıbilim: Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi = Artıbilim: Adana Alparslan Türkeş Science and Technology University Journal of Science / Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2018;Volume: 1 Issue: 2
dc.subject Tie-Rod tr_TR
dc.subject Finite element method
dc.subject Meshing
dc.subject Vehicle
dc.subject Rot
dc.subject Sonlu elemanlar Metodu
dc.subject Ağ yapısı
dc.subject Taşıt
dc.title Sonlu elemanlar metodu kullanılarak rot üzerinde oluşan gerilmelerin hesaplanması tr_TR
dc.title.alternative Stress calculation on tie-rod by using finite element method
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account