DSpace Repository

Browsing Tourism Management / Turizm İşletmeciliği by Title

Browsing Tourism Management / Turizm İşletmeciliği by Title

Sort by: Order: Results:

  • Ducan, Engin; Akal, Mustafa (Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi / Politik Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi, 2017-03)
    Doğrudan yabancı yatırım (DYY) kararları açısından, hedef ülkenin teknolojik yeterliliği, üretim verimliliği, maliyet avantajları yanında dışa açıklığı da oldukça önemlidir. 1990’lı yılların başında yoğunlaşan liberalleşme ...
  • Topsakal, Yunus (Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi / Gaziantep Üniversitesi, 2018-01)
    İşletmelerin örgüt performansını etkiyen unsurlardan biri olan sosyal sermaye konusu günümüzde dikkat çeken bir araştırma konusu olmuştur. Çünkü sosyal sermayeyi konu alan ve otomotiv, hastane, otel ve emniyet gibi sektörlerde ...
  • Topsakal, Yunus; Celik, Pinar; Yuzbasioglu, Nedim (Turkish Studies / International Balkan University, 2018)
    Ekonomikendüstrilerdenbiriolanturizmsektöründe,küreselleşme işletmeler arasında var olan rekabetin şiddetini arttırmıştır.Bundan dolayı işletmeler sahip oldukları rekabet avantajlarını korumakve arttırmak için çeşitli ...
  • Topsakal, Yunus (Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi = Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi / Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2021-06)
    Turizm endüstrisi sisteminde turizm rehberlerinin rolü ve sorumlulukları yadsınamayacak düzeydedir. Bundan dolayı, ülkeler turizm rehberliği mesleği ile ilgili sertifika programları, ön lisans, lisans ve yüksek lisans ...
  • Ducan, Engin (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2017-06)
    2001 yılı sonrası Amerika Birleşik Devletleri’nde uygulanan düşük faiz politikası ve 2008 dünya finansal krizinin ardından çok sayıda batılı ülkenin uyguladığı genişletici para politikaları, birçok gelişmekte olan ülkenin ...
  • Topsakal, Yunus; Bahar, Mehmet; Yuzbasioglu, Nedim (Journal of Tourism Intelligence and Smartness / Yunus TOPSAKAL, 2020-06)
    The aim of the research is to examine the publications about smart tourism published in 1980-2019 with bibliometric analysis and to reveal the trends in this subject. For this purpose, the Web of Science Core Collection ...
  • Harman, Serhat (Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / Mustafa Kemal Üniversitesi, 2014)
    Sivil toplum kuruluşları, belirledikleri idealler çerçevesinde, birçok farklı alanda faaliyet göstermektedirler. Turizm, gerek turizm faaliyetine katılan kişi sayısı gerekse de yarattığı ekonomik büyüklük nedeniyle, küresel ...
  • Seker, Ferhat; Erdem, Ahmet; Unur, Kamil (Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi = Anatolia: A Journal of Tourism Research / Nazmi KOZAK, 2022-12)
    İmrenme, başkasının yaptığını yapmış olmayı istemek ya da başkasının sahip olduğuna sahip olmayı dilemek olarak tanımlanırken, seyahate imrenme; başkasının yapmış olduğu bir seyahati yapmış olmayı arzu etmektir. Sosyal ...
  • Topsakal, Yunus; Celik Caylak, Pinar (Türk Turizm Araştırmaları Dergisi / Yüksel ÖZTÜRK, 2019)
    Günümüzde SPA (salus per aqua) sektörü kentleşme, gürültü, hava kirliliği, stres ve hızlı yaşlanma gibi nedenlerden dolayı büyümeye başlamıştır. Çünkü ziyaretçiler tatil esnasında zihnen ve bedenen rahatlamak, dinlenmek ...
  • Celik, Onur (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi / Çağ Üniversitesi, 2016-12)
    Günümüz dünyasında internet hayatın içerisinde hemen hemen her alanda yer almaktadır. Özellikle internete ulaşılabilirliğin artması ile iş dünyası da interneti etkin bir şekilde kullanmaktadır. Bu nedenle, pazarlama alanında ...
  • Erdem, Ahmet; Unur, Kamil; Seker, Ferhat (Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi = Journal of Contemporary Tourism Research / Murat BAYRAM, 2022-03)
    Akıllı turizm çalışmaları güncelliğini korurken, bir destinasyona özgü doğru akıllı turizm stratejilerinin geliştirilmesine yönelik literatürde yer alan çalışmaların sınırlı olması bu araştırmanın çıkış noktasıdır. ...
  • Napierala, Tomasz; Bahar, Mehmet; Lesniewska-Napierala, Katarzyna; Topsakal, Yunus (EUROPEAN JOURNAL OF TOURISM HOSPITALITY AND RECREATION / CITUR-CENTRE TOURISM RESEARCH DEVELOPMENT & INNOVATION, 2020-12)
    The main goal of the paper is to identify the perception of technology by managers of five-star hotels located in Antalya region (Turkey). The managerial perception in the following contexts is discussed in detail: the ...
  • Bahar, Mehmet; Topsakal, Yunus; Yuzbasioglu, Nedim; Kasalak, Murat Alpaslan (Yaşar Üniversitesi E-Dergisi = Journal of Yaşar University / Yaşar Üniversitesi, 2021-04)
    The economic return of the tourism industry is increasing day by day. Destinations that want to increase their share of this increasing economic return want to attract potential tourists by diversifying the tourism services ...
  • Oguz, Sibel; Haseki, Murat Ismet; Buzcu, Zafer (Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi / Seyfettin ARTAN, 2020-10)
    The aim of this research is to determine the effect of brand image, perceived quality, brand awareness and brand loyalty components on the travel intention which constitutes gastronomic brand value. Within the scope of the ...
  • Celik, Onur (Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi / Kilis 7 Aralık Üniversitesi, 2019)
    The competition among enterprises in the today’s business world is acquiring more different dimensions day by day. The enterprises which maintain especially their technology-oriented activities are experiencing a period ...
  • Seker, Ferhat; Unur, Kamil (Journal of Multidisciplinary Academic Tourism / Yusuf KARAKUŞ, 2022-12)
    The aim of this study is (1) to measure four dimensions of the experience economy at distinct destinations hosting different types of tourists, (2) to examine the impact of the perceived experience on satisfaction, and (3) ...
  • Seker, Ferhat; Kadirhan, Gokhan; Erdem, Ahmet (TOURISM & MANAGEMENT STUDIES / ESCOLA SUPERIOR GESTAO, HOTELARIA & TURISMO UNIV ALGARVE, 2023-01)
    The purpose of this study is to determine the key factors affecting the behaviour of using tourism mobile apps. Contrary to previous studies, the present paper highlights the key factors by evaluating the perceived advantages ...
  • Gul, Hasan (Akdeniz İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi / Akdeniz Üniversitesi, 2018)
    Küreselleşme ile birlikte dünyada artan hanehalkı gelirleri ve ulaşım araçlarındaki teknolojik ilerlemeler iktisatta normal mal olarak kabul edilen boş zamanın daha etkin değerlendirilmesi sonucunu doğurmuş ve bu durum ...
  • Gul, Hasan; Yerdelen Tatoglu, Ferda (Turizm Akademik Dergisi / Detay Yayıncılık, 2019-06)
    Geçmişi 1950’lere dayanan çekim modelleri daha önceleri ülkeler arasındaki ticaret hacmini modellemekte kullanılırken, sonraları ülkeler arasındaki sermaye akışı, göç ve bu çalışmaya konu olan turist akışını dolayısıyla ...
  • Topsakal, Yunus; Yuzbasioglu, Nedim (Journal of Tourism Intelligence and Smartness / Yunus TOPSAKAL, 2018-09)
    İnovasyon konusu ile ilgili araştırmalar çoğunlukla inovasyonların sadece örgüte yaptığı etkiyi araştırmaya yönelik iken sosyal inovasyon konusu çoğunlukla teorik olarak ele alınmıştır. Örgütlerin sosyal inovasyon ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account