DSpace Repository

İngilizce öğretmenlerinin ve yabancı dil öğrenen öğrencilerin tutum ve inançlarının metafor yoluyla ortaya çıkarılması

Show simple item record

dc.contributor.author Aktekin, Nafiye Cigdem
dc.date.accessioned 2020-02-11T08:48:11Z
dc.date.available 2020-02-11T08:48:11Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation AKTEKİN, N . (2013). İngilizce Öğretmenlerinin ve Yabancı Dil Öğrenen Öğrencilerin Tutum ve İnançlarının Metafor Yoluyla Ortaya Çıkarılması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 26 (2) , 405-422 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/16698/173586 tr_TR
dc.identifier.issn 2667-6788
dc.identifier.uri http://openaccess.adanabtu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/702
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/16698/173586
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Yabancı dil öğrenen öğrencilerin dil öğrenme sürecine bakışları ile İngilizce öğretmenlerinin bu süreçte üstlendikleri roller hakkında metafor yardımıyla bilgi sahibi olmak mümkündür. Lakoff ve Johnson’a (1980) göre, “metaforun özü bir tür şeyi başka bir tür şeye göre anlamak ve tecrübe etmektir”. Bu alanda yapılan çalışmalar son yıllarda hız kazanmıştır. Çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin yabancı dil eğitimindeki rolleri konusundaki inançlarını ve İngilizce öğrenen öğrencilerin yaşadıkları süreci, ürettikleri metaforları analiz ederek ortaya çıkarmaktır. Çalışmaya Yabancı Diller Yüksekokulunda görev alan 30 okutman ve eğitim alan 156 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların her birinin “İngilizce öğrenmek... gibidir, çünkü ...” ifadesini tamamlamasıyla elde edilen veriler, metafor çözümleme tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilerin ürettiği 121, öğretmenlerin kullandığı 25 metafor dikkate alınmıştır. Bu çalışmanın sonuçları, yabancı dil öğretmenleri ve öğrencilerinin konuya ilişkin tutum ve inançlarını metafor yoluyla da ifade edebileceklerini ortaya koymuştur. With the help of the metaphoric language English as a Foreign Language (EFL) students and teachers use, it is possible to gain some insight into students’ views of the language learning process andteachers’ roles, considering the fact that the essence of metaphor is to understand and experience one kind of thing in terms of another (Lakoff and Johnson, 1980). The purpose of this study was to explore EFL teachers' beliefs about language teaching andtheir roles in the classroom, and learners’ beliefs towards language learning process through an analysis of metaphors they produced. 30 instructors and 156 students from the Foreign Languages School of a Turkish university participated in the study. In order to collect data, respondents were asked to complete in writing the stem ‘Learning/Teaching English is like ... because...’ using a metaphor. Metaphor elicitation method was preferred. The conclusion is drawn that there is value in analysing metaphors teachers and students produce concerning second language teaching and learning. tr_TR
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Uludağ Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2013;Volume: 26 Issue: 2
dc.subject Sosyal tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim Araştırmaları tr_TR
dc.subject Metafor
dc.subject Öğretmen tutum ve inançları
dc.subject Yabancı dil öğretmenlerinin rolü
dc.subject Yabancı dil öğrencilerinin inançları
dc.subject Metaphors
dc.subject Teacher beliefs and attitudes
dc.subject Englishteachers’ role
dc.subject English language learners’ beliefs
dc.title İngilizce öğretmenlerinin ve yabancı dil öğrenen öğrencilerin tutum ve inançlarının metafor yoluyla ortaya çıkarılması tr_TR
dc.title.alternative Revealing ESL teachers’ and students’ attitudes and beliefs through metaphors tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account