DSpace Repository

Comparative Analysis of LowerSecondary Education 3rd Grade Curriculum for English Language and the Common European Framework of Reference for Languages

Show simple item record

dc.contributor.author Ozer, Omer
dc.contributor.author Parmaksız, Ramazan Sukru
dc.date.accessioned 2020-02-11T12:37:36Z
dc.date.available 2020-02-11T12:37:36Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation OZER, O , PARMAKSIZ, R . (2013). Comparative Analysis of Lower Secondary Education 3rd Grade Curriculum for English Language and the Common European Framework of Reference for Languages. Bartın University Journal of Faculty of Education , 2 (2) , 171-189 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/buefad/issue/3813/51140 tr_TR
dc.identifier.issn 1308-7177
dc.identifier.issn 1308-7177
dc.identifier.other DOI: 10.14686/201321986
dc.identifier.uri http://openaccess.adanabtu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/705
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/buefad/issue/3813/51140
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract The study conducted aimed at determining the goodness of fit between the lower secondary education 3rd grade Curriculum for English Language in Turkey and the Common European Framework of Reference for Languages that was composed by the Council of Europe to encourage other languages except for the mother tongue to be spoken and to bring foreign language instruction into conformity with some standards. The study was done in the light of significance Turkey attributes to foreign language education in the scope of harmonization efforts with the European Union and was qualitative. In the research where "the Document Review" technique was used, the Curriculum and Common European Framework of Reference for Languages were compared and contrasted in terms of objectives, content, learning and teaching process and evaluation strategies. At the end of the research, the following results were obtained: The goals of Turkish National Education and Common European Framework of Reference for Languages had a similarity at 92 percent even though the language skills were not handled on an equal basis in the Curriculum. Among all the language competences, Waystage (A2) Level was the most referenced one in the Curriculum. A1 and B1 levels were less dealt with when compared to Waystage Level. Overall Oral Production was the language competence represented with most descriptors in the Curriculum. All the assessment tools in the Curriculum were taken from the European Language Portfolio. Avrupa’da ana dil dışında diğer dillerin de konuşulmasını özendirmek ve yabancı dil öğretiminde belli noktalarda bir standardı yakalamak amacıyla Avrupa Konseyi tarafından ortaya çıkarılan Avrupa Diller için Ortak Başvuru Metni ve Türkiye’nin Avrupa Birliği’yle uyum çalışmaları kapsamında Avrupa Konseyi’nin yabancı dile verdiği önem ışığında Ortaokul 3. Sınıf (İlköğretim 7. Sınıf) İngilizce Öğretim Programı’nın arasındaki uygunluk düzeyini belirlemeye yönelik olarak hazırlanan bu çalışma nitel bir çalışmadır. Doküman İncelemesi tekniğinin kullanıldığı araştırmada programın kazanımlar, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları yönleri benzerlik ve farklılıklar bakımından karşılaştırılmıştır. Araştırma sonunda aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır: Türk Milli Eğitimi genel amaçları ile OBM genel amaçları arasında %92 oranında uyuşma olduğu bulunmasına karşın dil becerileri İngilizce Öğretim Programı’nda eşit oranda ele alınmamıştır. Tüm dil becerileri arasında A2 düzeyi en çok değinilen düzey olmuştur. A2 ile karşılaştırıldığında, A1 ve B1 düzeylerine az değinilmiştir. Sözel üretim becerisi, öğretim programında en çok betimleyici ile temsil edilen dil yeteneği kategorisi olmuştur. Öğretim programındaki bütün değerlendirme araçları Avrupa Dil Gelişim Dosyasından alınmıştır. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Bartın Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2013;Volume: 2 Issue: 2
dc.subject Sosyal tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim Araştırmaları tr_TR
dc.subject Foreign Language Teaching tr_TR
dc.subject Common European Framework of Reference for Languages tr_TR
dc.subject Comparative Education tr_TR
dc.subject Lower Secondary School 3rd Grade English Language Curriculum in Turkey tr_TR
dc.subject Yabancı Dil Öğretimi tr_TR
dc.subject Ortak Başvuru Metni tr_TR
dc.subject Karşılaştırmalı Eğitim tr_TR
dc.subject Ortaokul 3. Sınıf İngilizce Öğretim Programı tr_TR
dc.title Comparative Analysis of LowerSecondary Education 3rd Grade Curriculum for English Language and the Common European Framework of Reference for Languages tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account