DSpace Repository

Çevresel kaygı, algılanan tüketici etkinliği ve kollektivizmin, tüketicilerin yeşil satın alma davranıilarındaki rolü üzerine bir inceleme

Show simple item record

dc.contributor.author Tanrikulu, Ceyda
dc.date.accessioned 2020-02-25T10:34:51Z
dc.date.available 2020-02-25T10:34:51Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation TANRIKULU, C . (2015). ÇEVRESEL KAYGI, ALGILANAN TÜKETİCİ ETKİNLİĞİ VE KOLLEKTİVİSMİN, TÜKETİCİLERİN YEŞİL SATIN ALMA DAVRANIŞLARINDAKİ ROLÜ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , 29 (1) , . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/atauniiibd/issue/2716/36056 tr_TR
dc.identifier.issn 1300-4646
dc.identifier.issn 2147-7582
dc.identifier.uri http://openaccess.adanabtu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/728
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/atauniiibd/issue/2716/36056
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın iki temel amacı vardır. Birincisi; kollektivizmin ve psikografik özellik olarak çevresel kaygının ve algılanan tüketici etkinliğinin, yeşil satın alma davranışı üzerinde etkisinin olup olmadığını tespit etmektir. İkincisi; çevresel kaygının ve algılanan tüketici etkinliğinin, kollektivizm ve yeşil satın alma davranışı arasındaki ilişkide arabulucu olup olmadığının belirlenmesidir. Çalışmada, veriler tüketicilerden anket yolu ile toplanmıştır. Anketler, kolayda örnekleme kullanılarak Adana da yaşayan tüketicilerin kendi kendilerine doldurmaları ile gerçekleştirilmiştir. Hipotez testleri için regresyon ve arabuluculuk analizi kullanılmıştır. Bulgular, yeşil satın alma davranışının; çevresel kaygı, algılanan tüketici etkinliği ve kollektivizmden olumlu yönde etkilendiğini ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, bulgular, çevresel kaygı ve algılanan tüketici etkinliğinin, yeşil satın alma üzerinde hem direkt etkisini hem de yeşil satın alma davranışının kollektivizmden nasıl etkilendiğini gösteren arabulucu değişken olarak dolaylı etkisini ortaya çıkarmıştır. Böylece bu değişkenlerin, tüketicilerin yeşil satın alma davranışlarında temel rollere sahip oldukları görülmüştür. Çalışmanın, tüketici davranışları literatürüne ve uygulamaya beklenen temel katkılarından birisi; tüketicilerin yeşil davranışlarının incelenmesinde arabuluculuğun kullanılarak, kollektivistlik ile yeşil satın alma davranışı arasındaki ilişkisinin neden ve nasıl olduğuna bir açıklama sağlamasıdır. This study had two fundamental aims. The first was to determine whether environmental concern and perceived consumer effectiveness as psychographics features and collectivism have an effect on green purchase behavior of consumers. The second was to determine whether environmental concern and perceived consumer effectiveness have a mediator role in the relationship between green purchase behavior and collectivism. Data were gathered from consumers via survey. The questionnaire used in the survey was conducted to a convenience sample of consumers from Adana, Turkey through a self-administered questionnaire. Regression analysis and mediation analysis were used to test the hypotheses. The findings suggested that green purchase behavior was affected by environmental concern, perceived consumer effectiveness, and collectivism positively. The findings, also, clearly showed that environmental concern and perceived consumer effectiveness play a fundamental role both in terms of the direct impact on the green purchase behavior and the indirect effect as a mediator on how collectivism affect it. One of the expected major contributions of this study for consumer behavior literature and practitioners is to provide an explanation why and how there is an observed relation between green purchase behavior and collectivism by using mediation in examination green behavior of consumers. tr_TR
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi / Atatürk Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2015;Volume: 29 Issue: 1
dc.subject Çevresel Kaygı tr_TR
dc.subject Algılanan Tüketici Etkinliği tr_TR
dc.subject Environmental Concern tr_TR
dc.subject Perceived Consumer Effectiveness tr_TR
dc.subject Sosyal tr_TR
dc.subject İktisat tr_TR
dc.subject İşletme tr_TR
dc.title Çevresel kaygı, algılanan tüketici etkinliği ve kollektivizmin, tüketicilerin yeşil satın alma davranıilarındaki rolü üzerine bir inceleme tr_TR
dc.title.alternative An examination of the role of environmental concern, perceived consumer effectiveness, and collectivism in green purchase behavior of consumers tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account