dc.contributor.author |
Ulum, Omer Gokhan |
|
dc.date.accessioned |
2020-03-03T08:22:25Z |
|
dc.date.available |
2020-03-03T08:22:25Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
Ulum, Ö . (2016). Epistemology in Qualitative Educational Research: A Review of Published Articles. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama , 7 (13) , 19-28 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/eibd/issue/29466/315889 |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1309-8659 |
|
dc.identifier.issn |
2667-4645 |
|
dc.identifier.uri |
http://openaccess.adanabtu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/755 |
|
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/eibd/issue/29466/315889 |
|
dc.description |
TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
This study explores the epistemological basis for qualitative educational research studies. Within this context, 20 qualitative studies on education were analysed and three dimensions were sorted out: (1) the purpose or aim of the study, (2) the rationale for the study, and (3) the occurrence of epistemological aspects (theory, paradigm, methodology and reflexivity). The study employed a retrospective descriptive approach to analyse research studies that have been conducted. Based on an examination, a random sample of 20 articles published between 2014 and 2015 in the Taylor & Francis Group content were determined. Based on the results, majority of the evaluated articles were found to have epistemological features. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu çalışma nitel eğitim çalışmalarının epistemolojik temellerini irdelemektedir. Bu bağlamda nitel eğitim çalışmalarına dayanan 20 makale incelenmiştir. Araştırmacı üç boyutu ele almıştır: (1) çalışmanın maksat ve amacı, (2) çalışmanın temeli, ve (3) epistemolojik yönlerinin (teori, paradigma, metodoloji ve yansıması) varlığı. Çalışma hâlihazırda var olan çalışmaları analiz eden geçmişe dönük betimsel yaklaşım yöntemi kullanmıştır. Çalışma, analize dayalı olarak, 2014 ve 2015 yılları arasında basılmış ve Taylor & Francis makale veri sisteminde yer alan rastgele seçilmiş 20 makale ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda irdelenen makalelerin çoğunun epistemolojik özellikler taşıdığı görülmüştür. |
|
dc.language.iso |
en |
tr_TR |
dc.publisher |
EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA / Eğitimciler Birliği Sendikası |
tr_TR |
dc.relation.ispartofseries |
2016;Volume: 7 Issue: 13 |
|
dc.subject |
Sosyal |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim Araştırmaları |
tr_TR |
dc.subject |
epistemology |
tr_TR |
dc.subject |
qualitative methods |
tr_TR |
dc.subject |
research methods |
tr_TR |
dc.subject |
educational research |
tr_TR |
dc.subject |
epistemoloji |
tr_TR |
dc.subject |
nitel metotlar |
tr_TR |
dc.subject |
araştırma metotları |
tr_TR |
dc.subject |
eğitim araştırmaları |
tr_TR |
dc.title |
EPISTEMOLOGY IN QUALITATIVE EDUCATIONAL RESEARCH: A REVIEW OF PUBLISHED ARTICLES |
tr_TR |
dc.title.alternative |
NİTEL EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA BİLGİ KURAMI: BASILI MAKALE İNCELEMELERİ |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |