DSpace Repository

EPISTEMOLOGY IN QUALITATIVE EDUCATIONAL RESEARCH: A REVIEW OF PUBLISHED ARTICLES

Show simple item record

dc.contributor.author Ulum, Omer Gokhan
dc.date.accessioned 2020-03-03T08:22:25Z
dc.date.available 2020-03-03T08:22:25Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Ulum, Ö . (2016). Epistemology in Qualitative Educational Research: A Review of Published Articles. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama , 7 (13) , 19-28 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/eibd/issue/29466/315889 tr_TR
dc.identifier.issn 1309-8659
dc.identifier.issn 2667-4645
dc.identifier.uri http://openaccess.adanabtu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/755
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/eibd/issue/29466/315889
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract This study explores the epistemological basis for qualitative educational research studies. Within this context, 20 qualitative studies on education were analysed and three dimensions were sorted out: (1) the purpose or aim of the study, (2) the rationale for the study, and (3) the occurrence of epistemological aspects (theory, paradigm, methodology and reflexivity). The study employed a retrospective descriptive approach to analyse research studies that have been conducted. Based on an examination, a random sample of 20 articles published between 2014 and 2015 in the Taylor & Francis Group content were determined. Based on the results, majority of the evaluated articles were found to have epistemological features. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışma nitel eğitim çalışmalarının epistemolojik temellerini irdelemektedir. Bu bağlamda nitel eğitim çalışmalarına dayanan 20 makale incelenmiştir. Araştırmacı üç boyutu ele almıştır: (1) çalışmanın maksat ve amacı, (2) çalışmanın temeli, ve (3) epistemolojik yönlerinin (teori, paradigma, metodoloji ve yansıması) varlığı. Çalışma hâlihazırda var olan çalışmaları analiz eden geçmişe dönük betimsel yaklaşım yöntemi kullanmıştır. Çalışma, analize dayalı olarak, 2014 ve 2015 yılları arasında basılmış ve Taylor & Francis makale veri sisteminde yer alan rastgele seçilmiş 20 makale ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda irdelenen makalelerin çoğunun epistemolojik özellikler taşıdığı görülmüştür.
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA / Eğitimciler Birliği Sendikası tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2016;Volume: 7 Issue: 13
dc.subject Sosyal tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim Araştırmaları tr_TR
dc.subject epistemology tr_TR
dc.subject qualitative methods tr_TR
dc.subject research methods tr_TR
dc.subject educational research tr_TR
dc.subject epistemoloji tr_TR
dc.subject nitel metotlar tr_TR
dc.subject araştırma metotları tr_TR
dc.subject eğitim araştırmaları tr_TR
dc.title EPISTEMOLOGY IN QUALITATIVE EDUCATIONAL RESEARCH: A REVIEW OF PUBLISHED ARTICLES tr_TR
dc.title.alternative NİTEL EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA BİLGİ KURAMI: BASILI MAKALE İNCELEMELERİ tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account