DSpace Repository

Design and Analysis of Hydraulic Truck Unloading Platforms

Show simple item record

dc.contributor.author Uludamar, Erinc
dc.contributor.author Tuccar, Gokhan
dc.date.accessioned 2020-03-04T08:30:31Z
dc.date.available 2020-03-04T08:30:31Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation ULUDAMAR, E., TÜCCAR, G., (2017). Design and Analysis of Hydraulic Truck Unloading Platforms. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlik Fakültesi Dergisi, 32(4), 55-61. https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.371022 tr_TR
dc.identifier.issn 1019-1011
dc.identifier.issn 2564-7520
dc.identifier.uri http://openaccess.adanabtu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/762
dc.identifier.uri https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.371022
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract One of the most efficient ways of unloading undumped trucks are using Hydraulic Truck Unloading Platforms (HTUP). HTUPs should be designed carefully by considering the reliability of the platform and its material cost. Therefore, in this study, three different HTUP designs were compared by considering its stress distribution at different operational positions and their costs. CATIA V5 and ANSYS Workbench software programs were used in order to prepare three-dimensional models of the platforms and their structural analyses. Structural analysis indicated that maximum von-Mises stress distribution of platforms are between 93,41 MPa and 210,29 MPa. The materials of the frame were selected according to stress distribution. Material costs of the frames were compared and the results were presented, as well. It was also found that von-Mises stresses on the frame of the platform are higher at horizontal position than the 45o inclined position. tr_TR
dc.description.abstract Dampersiz kamyonların yükünün boşaltılmasının en verimli yolundan birisi Hidrolik Kamyon Boşaltma Platformlarının (HKBP) kullanılmasıdır. HKBPler dizayn edilirken platformun güvenilirliği ve malzeme maliyeti göz önünde alınmalıdır. Bu sebeple, bu çalışmada, üç farklı HKBP tasarımı farklı operasyon pozisyonlarındaki gerilme dağılımları ve maliyeti düşünülerek karşılaştırılmıştır. CATIA V5 ve ANSYS Workbench yazılım programları üç boyutlu modellerin hazırlanması ve bu modellerin gerilme analizleri için kullanılmıştır. Yapısal analiz sonuçları en yüksek von-Mises gerilme dağılımlarının 93,41 MPa ve 210,29 MPa arasında olduğunu göstermiştir. Yapıda kullanılan malzemeler gerilme dağılımlarına göre seçilmiştir. Malzeme maliyeti karşılaştırılmış ve sonuçları da sunulmuştur. Ayrıca platform yapısının von-Mises gerilmelerinin yatay pozisyonda 45o eğik pozisyona göre daha yüksek olduğu bulunmuştur.
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlik Fakültesi Dergisi / Çukurova Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2017;Volume: 32 Issue: 4
dc.subject Fen tr_TR
dc.subject Mühendislik tr_TR
dc.subject Mimarlık tr_TR
dc.subject Hydraulic truck unloading platform tr_TR
dc.subject Finite element analysis tr_TR
dc.subject Design tr_TR
dc.subject Hidrolik kamyon boşaltma platformu tr_TR
dc.subject Sonlu elemanlar analizi tr_TR
dc.subject Dizayn tr_TR
dc.title Design and Analysis of Hydraulic Truck Unloading Platforms tr_TR
dc.title.alternative Hidrolik Kamyon Boşaltma Platformlarının Dizayn ve Analizi tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account