DSpace Repository

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarında Metinler Arası Aşamalılık: Yedi İklim Türkçe ve İzmir Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme

Show simple item record

dc.contributor.author Kara, Mehmet
dc.contributor.author Cekici, Yunus Emre
dc.date.accessioned 2020-03-06T07:36:57Z
dc.date.available 2020-03-06T07:36:57Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation ÇEKİCİ, Y , KARA, M . (2017). Intertextual Progressivity in Textbooks Used in Teaching Turkish As A Foreign Language: A Comparative Study on Yedi İklim Türkçe and İzmir. Bartın University Journal of Faculty of Education , 6 (2) , 411-426 . DOI: 10.14686/buefad.287776 tr_TR
dc.identifier.issn 1308-7177
dc.identifier.uri http://openaccess.adanabtu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/770
dc.identifier.uri https://doi.org/10.14686/buefad.287776
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi, metin alımlamaya ve metin üretmeye dayanır. Bu nedenle yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında metindilbilimsel incelemeler yapmak bir zorunluluktur. Bu bağlamda metinsellik ölçütlerinden metinler arasılık, önemli bir inceleme konusudur. Bu araştırmanın amacı, Yunus Emre Enstitüsünün hazırladığı Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan Yedi İklim Türkçe ile Dokuz Eylül Üniversitesi DEDAM'ın hazırladığı İzmir ders kitaplarında yer alan metinlerin, metinler arası aşamalılığını betimlemeye çalışmaktır. Bu amaçla A1 ve A2 düzeyindeki ders kitapları, karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Betimsel bir nitelik taşıyan bu çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Metinler arası aşamalılık konu, karakter ve fotoğraf aşamalılığı olmak üzere üç alt başlıkta karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Genel olarak Yedi İklim Türkçe'nin İzmir'e göre metinler arası aşamalılığa daha uygun olarak oluşturulduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Teaching Turkish as a foreign language is based on text reception and text production. Teherefore, it is a necessity to do text linguistic studies in the field of teaching Turkish as a foreign language. In this context, intertextuality, one of the criteria of textuality is an ipmortant research topic. The aim of this research is to try to describe the progressivity of the intertextuality of texts in Yedi İklim Türkçe (Yunus Emre Institue) and İzmir (Dokuz Eylül University DEDAM) textbooks. For this purpose, textbooks at the A1 and A2 level have been examined comparatively. In this study which has a descriptive nature, document analysis method is used. Intertextual progressivity have been evaluated comparatively in three sub-sections: topic, character and photo progression. In the research, it was determined that Yedi İklim Türkçe is more appropriately organized in terms of intertextuality progressivity according to İzmir.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Bartın Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2017;Volume: 6 Issue: 2
dc.subject Sosyal tr_TR
dc.subject Eğitim, Özel tr_TR
dc.subject Eğitim, Eğitim Araştırmaları tr_TR
dc.subject yabancı dil olarak Türkçe öğretimi
dc.subject ders kitabı
dc.subject metinler arasılık
dc.subject aşamalılık
dc.subject Teaching Turkish as a foreign language
dc.subject textbook
dc.subject intertextuality
dc.subject progressivity
dc.title Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarında Metinler Arası Aşamalılık: Yedi İklim Türkçe ve İzmir Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme tr_TR
dc.title.alternative Intertextual Progressivity in Textbooks Used in Teaching TurkishAs A Foreign Language: A Comparative Study on Yedi İklimTürkçe and İzmir tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account