DSpace Repository

MOBİL ÖĞRENME ARAÇLARINI KABUL ÖLÇEĞİ: GEÇERLİKGÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Show simple item record

dc.contributor.author Ozer, Omer
dc.contributor.author Kilic, Figen
dc.date.accessioned 2020-03-06T12:49:26Z
dc.date.available 2020-03-06T12:49:26Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation OZER, O., KILIÇ, F., (2017). MOBİL ÖĞRENME ARAÇLARINI KABUL ÖLÇEĞİ: GEÇERLİKGÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Turkish Studies (Elektronik), 12(25), 577-588. DOI : http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12378 tr_TR
dc.identifier.issn 1308-2140
dc.identifier.uri http://openaccess.adanabtu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/776
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12378
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin mobil öğrenme araçlarını kabul düzeylerini ortaya çıkarmaya yönelik bir ölçme aracı geliştirmektir. Bu amaçla, öncelikle alanyazın taraması yapılmış ve uzman kanıları alınarak hazırlanan 33 maddelik deneme formu Türkiye'de altı farklı üniversitede öğrenim görmekte olan 407 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde açımlayıcı faktör analizi yürütülmüştür. Ortaya çıkan faktör yapısı elde edilen veri seti üzerinden doğrulayıcı faktör analizine tabi tutulmuştur. Doğrulayıcı faktör analizi ile Mobil Öğrenme Araçlarını Kabul Ölçeği'nin algılanan kullanışlılık, yabancı dil öğrenimine katkı, olumsuz algılama ve mobil öğrenme araç kullanımına isteklilik olarak dört alt boyut altında toplandığı bulunmuştur. Ölçeğin dört alt boyutunun güvenirliği sırasıyla 0.78, 0.75, 0.74 ve 0.76 olarak hesaplanmış ve tüm alt boyutların güvenirliğinin yüksek olduğu görülmüştür. Ölçeğin bütününe ilişkin Cronbach's Alpha değeri 0.83 olarak bulunmuştur. Elde edilen bulgular, ölçeğin öğrencilerin mobil öğrenme araçlarını kabul düzeylerini belirlemeye yönelik dört alt boyutlu güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı olduğunu ortaya koymaktadır. Alanyazında önde gelen bir takım araştırmalarda da vurgulandığı üzere öğrenenlerin mobil araçları kabul düzeylerinin öğrenmelerinin ne derece etkili olacağıyla ilişkisi olduğu bilinmektedir. Bu çalışmada geliştirilen ve yabancı dil öğrencilerinin mobil teknolojileri ne derece benimsediklerini belirlemeye yardımcı olan Mobil Öğrenme Araçlarını Kabul Ölçeği'nin yabancı dil öğreniminde teknoloji alanında yürütülecek yeni çalışmalara katkı sunacağı öngörülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract This study aims to develop a scale designed to measure students’ acceptance of mobile learning tools. Research data was gathered from 407 EFL students from six universities in Turkey. An initial pool of 33 items, the first draft of the form, was created through the selection of appropriate items by the experts. The first set of questions was administered to foundation-year university students at schools of foreign languages. An exploratory factor analysis was conducted on the first data set. The established factor structure was then subjected to confirmatory factor analysis. Through the confirmatory factor analysis, the Mobile Learning Tools Acceptance Scale (MLTAS) was validated in four dimensions: perceived ease of use, contribution to foreign language learning, negative perception and voluntariness of use. Following the confirmatory factor analysis, reliability analyses were then performed on the remaining sets of items. Factor loadings were .78, .75, .74 and .76 for perceived ease of use, contribution to foreign language learning, negative perception and voluntariness of use, respectively. The total scale yielded high internal consistency reliability (α .83) and construct validity coefficients. The findings show that the scale has strong validity and is proven to be reliable when assessing the students’ acceptance levels toward mobile learning tools.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Turkish Studies / International Balkan University tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2017;Volume: 12 Issue: 25
dc.subject Mobil öğrenme tr_TR
dc.subject m-öğrenme tr_TR
dc.subject teknoloji kabulü tr_TR
dc.subject üniversite yabancı dil öğrencileri tr_TR
dc.subject Mobile learning tr_TR
dc.subject m-learning tr_TR
dc.subject technology acceptance tr_TR
dc.subject EFL university students tr_TR
dc.title MOBİL ÖĞRENME ARAÇLARINI KABUL ÖLÇEĞİ: GEÇERLİKGÜVENİRLİK ÇALIŞMASI tr_TR
dc.title.alternative THE MOBILE LEARNING TOOLS ACCEPTANCE SCALE: DEVELOPMENT AND VALIDATION aEXZZAE tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account