DSpace Repository

ANALYSIS OF INTERNATIONAL STUDENT MOBILITY FROM TURKEY VIA ERASMUS PROGRAM

Show simple item record

dc.contributor.author Gunduz, Fatma Feyza
dc.date.accessioned 2020-06-18T08:40:26Z
dc.date.available 2020-06-18T08:40:26Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation GÜNDÜZ, F.F., (2018). ANALYSIS OF INTERNATIONAL STUDENT MOBILITY FROM TURKEY VIA ERASMUS+ PROGRAM . Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 17(2), 259-278. DOI: 10.32450/aacd.511771. tr_TR
dc.identifier.issn 1303-2518
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/811
dc.identifier.uri http://aacd.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/462/2019/01/C17S2Gunduz.pdf
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to explain the factors affecting the student flow from Turkey to different countries which takes place by means of Erasmus+ program in 2015 with the gravity model. The variables reflecting the economical size of the countries and the variable representing the distance between Turkey and the country visited were added to the gravity model formed and the statistical significance of the model was tested. Moreover, at which level the student potential which wanted to have an education with Erasmus+ was affected by the quality of the visited country’s universities, visited country’s having a Mediterranean climate, its foreign language’s being English and its being an OECD country were analyzed as dummy variables. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı 2015 yılında Türkiye’ den Erasmus programı ile farklı ülkelere gerçekleşen öğrenci akımını etkileyen faktörleri çekim modeli yöntemi ile açıklamaktır. Çekim modeline, ülkelerin ekonomik büyüklüklerini yansıtan değişkenlerin yanısıra Türkiye ile gidilen ülke arasındaki uzaklığı belirten değişken eklenerek modelin istatistiksel anlamlılığı test edilmiştir. Ayrıca Erasmus programı ile eğitim almak isteyen öğrenci potansiyelinin, kukla değişkenler olan gidilen ülkenin üniversitelerinin niteliği, akdeniz iklimine sahip olması, ana dilinin İngilizce olması ve OECD ülkesi olması durumlarından ne düzeyde etkilendiği incelenmiştir.
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi / Ankara Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2018;Volume: 17 Issue: 2
dc.subject Sosyal tr_TR
dc.subject İktisat tr_TR
dc.subject Tarih tr_TR
dc.subject Uluslararası İlişkiler tr_TR
dc.subject Gravity model tr_TR
dc.subject Erasmus+ program tr_TR
dc.subject international student mobility tr_TR
dc.subject Çekim modeli tr_TR
dc.subject Erasmus+ programı tr_TR
dc.subject uluslararası öğrenci hareketliliği tr_TR
dc.title ANALYSIS OF INTERNATIONAL STUDENT MOBILITY FROM TURKEY VIA ERASMUS PROGRAM tr_TR
dc.title.alternative Erasmus Programı ile Türkiye'den Gerçekleşen Uluslararası Öğrenci Hareketliliğinin Analizi tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account