dc.contributor.author |
Gunduz, Fatma Feyza |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-18T08:40:26Z |
|
dc.date.available |
2020-06-18T08:40:26Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
GÜNDÜZ, F.F., (2018). ANALYSIS OF INTERNATIONAL STUDENT MOBILITY FROM TURKEY VIA ERASMUS+ PROGRAM . Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 17(2), 259-278. DOI: 10.32450/aacd.511771. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1303-2518 |
|
dc.identifier.uri |
http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/811 |
|
dc.identifier.uri |
http://aacd.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/462/2019/01/C17S2Gunduz.pdf |
|
dc.description |
TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The purpose of this study is to explain the factors affecting the student flow from Turkey to different countries which takes place by means of Erasmus+ program in 2015 with the gravity model. The variables reflecting the economical size of the countries and the variable representing the distance between Turkey and the country visited were added to the gravity model formed and the statistical significance of the model was tested. Moreover, at which level the student potential which wanted to have an education with Erasmus+ was affected by the quality of the visited country’s universities, visited country’s having a Mediterranean climate, its foreign language’s being English and its being an OECD country were analyzed as dummy variables. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı 2015 yılında Türkiye’ den Erasmus programı ile farklı ülkelere gerçekleşen öğrenci akımını etkileyen faktörleri çekim modeli yöntemi ile açıklamaktır. Çekim modeline, ülkelerin ekonomik büyüklüklerini yansıtan değişkenlerin yanısıra Türkiye ile gidilen ülke arasındaki uzaklığı belirten değişken eklenerek modelin istatistiksel anlamlılığı test edilmiştir. Ayrıca Erasmus programı ile eğitim almak isteyen öğrenci potansiyelinin, kukla değişkenler olan gidilen ülkenin üniversitelerinin niteliği, akdeniz iklimine sahip olması, ana dilinin İngilizce olması ve OECD ülkesi olması durumlarından ne düzeyde etkilendiği incelenmiştir. |
|
dc.language.iso |
en |
tr_TR |
dc.publisher |
Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi / Ankara Üniversitesi |
tr_TR |
dc.relation.ispartofseries |
2018;Volume: 17 Issue: 2 |
|
dc.subject |
Sosyal |
tr_TR |
dc.subject |
İktisat |
tr_TR |
dc.subject |
Tarih |
tr_TR |
dc.subject |
Uluslararası İlişkiler |
tr_TR |
dc.subject |
Gravity model |
tr_TR |
dc.subject |
Erasmus+ program |
tr_TR |
dc.subject |
international student mobility |
tr_TR |
dc.subject |
Çekim modeli |
tr_TR |
dc.subject |
Erasmus+ programı |
tr_TR |
dc.subject |
uluslararası öğrenci hareketliliği |
tr_TR |
dc.title |
ANALYSIS OF INTERNATIONAL STUDENT MOBILITY FROM TURKEY VIA ERASMUS PROGRAM |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Erasmus Programı ile Türkiye'den Gerçekleşen Uluslararası Öğrenci Hareketliliğinin Analizi |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |