dc.contributor.author |
Unsal, Ismail |
|
dc.contributor.author |
Tokgoz, Serkan |
|
dc.contributor.author |
Cagatay, Ismail H. |
|
dc.contributor.author |
Dundar, Cengiz |
|
dc.date.accessioned |
2020-07-22T08:53:33Z |
|
dc.date.available |
2020-07-22T08:53:33Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
Ünsal, İ , Tokgöz, S , Çağatay, İ , Dündar, C . (2018). Hibrit Donatılı Basit Mesnetli Betonarme Kirişlerin Yük-Deplasman Davranışının İncelenmesi . Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi , 33 (2) , 45-56 . DOI: 10.21605/cukurovaummfd.508329 |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1019-1011 |
|
dc.identifier.issn |
2564-7520 |
|
dc.identifier.uri |
http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/833 |
|
dc.identifier.uri |
https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.508329 |
|
dc.description |
TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, hibrit donatılı betonarme kirişlerin yük-deplasman davranışı teorik olarak incelenmiştir. Hibrit donatılı betonarme kesitlerde, çekme veya basınç bölgesinde cam elyaf lifli polimer (GFRP) ve çelik donatılar bir arada kullanılmaktadır. Çalışmada, test verileri literatürde mevcut olan hibrit donatılı (GFRP ve çelik) basit mesnetli 6 adet betonarme kiriş numunesi esas alınmış ve kirişler sayısal bir yöntemle analiz edilmiştir. Kirişlerin yük-deplasman ilişkileri teorik olarak elde edilmiş ve sonuçlar mevcut deneysel çalışmada verilen yük-deplasman eğrileriyle karşılaştırılmıştır. Sayısal yöntemde kirişlerin çatlamış durumdaki efektif eğilme rijitliklerinin hesabında çatlamış kesit analizi ile hesaplanan moment-eğrilik ilişkileri esas alınmaktadır. Sistem deplasmanlarının hesabında rijitlik matrisi yöntemi kullanılmaktadır. Sayısal yönteme dayalı olarak elde edilen yük-deplasman eğrilerinin deneysel sonuçlar ile uyum içerisinde olduğu gözlenmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this study, load-deflection behavior of hybrid reinforced (GFRP and steel) concrete beams is theoretically investigated. Six hybrid reinforced (GFRP and steel) simply supported concrete beams available in literature were considered and analyzed based on a numerical method. The load-deflection curves of beams are obtained theoretically and the results are compared with the load-deflection curves given in the available experimental study. The moment-curvature relationships calculated by cracked section analysis is taken as basis for the effective flexibilities of the beams in cracked state. The stiffness matrix method is used in the structural analysis. It is observed that the load-deflection curves obtained based on the numerical procedure is in good agreement with the available test results. |
|
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlik Fakültesi Dergisi / Çukurova Üniversitesi |
tr_TR |
dc.relation.ispartofseries |
2018;Volume: 33 Issue: 2 |
|
dc.subject |
Fen |
tr_TR |
dc.subject |
Mühendislik |
tr_TR |
dc.subject |
Mimarlık |
tr_TR |
dc.subject |
Hibrit donatılı kiriş |
tr_TR |
dc.subject |
FRP donatı |
tr_TR |
dc.subject |
Yük-deplasman |
tr_TR |
dc.subject |
Moment-eğrilik |
tr_TR |
dc.subject |
Hybrid reinforced beam |
tr_TR |
dc.subject |
FRP reinforcement |
tr_TR |
dc.subject |
Load-deflection |
tr_TR |
dc.subject |
Moment-curvature |
tr_TR |
dc.title |
Hibrit Donatılı Basit Mesnetli Betonarme Kirişlerin Yük-Deplasman Davranışının İncelenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Investigation of Load-Displacement Behavior of Hybrid Reinforced Simply Supported Concrete Beams |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |