DSpace Repository

YAPIM YIKIM ATIKLARININ YOL TEMELLERİNDE KULLANILABİLİRLİĞİNİN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author Ok, Bahadir
dc.contributor.author Demir, Ahmet Oguz
dc.date.accessioned 2020-07-22T12:43:07Z
dc.date.available 2020-07-22T12:43:07Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Ok, B , Demi̇r, A . (2018). YAPIM YIKIM ATIKLARININ YOL TEMELLERİNDE KULLANILABİLİRLİĞİNİN İNCELENMESİ . Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi , 7 (1) , 224-236 . DOI: 10.28948/ngumuh.386621 tr_TR
dc.identifier.issn 2564-6605
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/834
dc.identifier.uri https://doi.org/10.28948/ngumuh.386621
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Granüler malzemeler dolgular, istinat duvarları, yol temelleri ve demir yolu balastı gibi inşaat mühendisliğiuygulamalarında sıkça kullanılmaktadır. Ancak gün geçtikçe artan doğal kaynakların azalması ve madencilikleilgili düzenlenen çevresel yönetmelikler, doğal kayaların ekonomik ve kolay çıkarılmasını daha dazorlaştırmaktadır. Bu durum ülkeleri doğal agregaya alternatif malzeme arayışına itmiştir. Bu çalışmada kentseldönüşüm projesi kapsamında depreme dayanıksız olduğu belirlenen yapıdan alınan yıkıntı atıklarının birtakımişlemlerden geçirilerek geri dönüşümü yapılmıştır. Daha sonra laboratuvar deneyleri ile bu atıkların fiziksel vemekanik özellikleri belirlenerek karayolu dolgularında kullanılabilmesi durumu incelenmiştir. Elde edilensonuçlar farklı ülkelerde yapılan çalışmalar ile karşılaştırılarak ülkemizdeki yıkıntı atıklarının dünyadaki yıkıntıatıklarına benzerlikleri araştırılmıştır. Çalışma sonucunda ülkemizdeki binalardan elde edilen yapım ve yıkımatıklarının geri dönüştürülerek karayolu dolgularında kullanılmasına engel bir sonuç ile karşılaşılmamıştır. tr_TR
dc.description.abstract Granular materials are commonly used in civil engineering applications like embankments, retaining walls,road bases and railway ballast. However, the availability of areas where natural rock can easily and economicallybe mined is becoming more difficult depending previous depletion of resources and environmental regulationsassociated with mining. This situation has pushed searching alternative materials to virgin aggregate ofcontractors. In this study, construction and demolition wastes taken from a structure that have low enduranceagainst earthquake were subjected to some process and recycled. Then, its suitability of physical and mechanicalproperties for using as a filling material in base/subbase layer of road was investigated by laboratory tests. Theresults were compared with studies from different countries to examine the similarity of the wastes in Turkey.Finally, as it is seen, the waste material in Turkey has potential for using in base/subbase course of roads.
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi / Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2018;Volume: 7 Issue: 1
dc.subject Fen tr_TR
dc.subject Mühendislik tr_TR
dc.subject Yapım ve yıkım atıkları tr_TR
dc.subject geri dönüşümlü beton agrega tr_TR
dc.subject temel/alt temel tabakası tr_TR
dc.subject dolgu tr_TR
dc.subject Construction and demolition waste tr_TR
dc.subject recycled concrete aggregate tr_TR
dc.subject base/subbase course tr_TR
dc.subject filling tr_TR
dc.title YAPIM YIKIM ATIKLARININ YOL TEMELLERİNDE KULLANILABİLİRLİĞİNİN İNCELENMESİ tr_TR
dc.title.alternative INVESTIGATION OF THE USABILITY OF CONSTRUCTION AND DEMOLITION WASTES IN ROAD BASES tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account