Gruplar arasındaki önyargıları azaltmak, sosyal psikologların uzun yıllardır uğraştığı başlıca konulardan biridir. Bu derleme makalesinin temel amacı, yeniden sınıflandırma sürecinin dış gruba yönelik olumsuz tutumları iyileştirmedeki etkinliğini inceleyen çalışmaları bir araya getirerek ilgili yazına Türkçe kaynak sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda ele alınan mevcut derleme makalesi, dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, gruplar arası olumsuz tutumları azaltmada bireysel kimliklere odaklanma yaklaşımının varsayımları ve bu yaklaşımla ilgili araştırma bulguları sunulmuştur. İkinci bölümde, üyelerin gruplara ilişkin zihinsel temsilini iki gruptan (biz ve onlar) bir gruba (biz) dönüştürme gerekliliğini vurgulayan ortak üst grup kimliği temsili ile ilgili araştırmalar incelenmiştir. Sonraki bölüm, ortak üst grup kimliğine alternatif olarak geliştirilen ikili kimlik temsili ile ilgili kuramsal bilgi ve araştırma bulgularını kapsamaktadır. Dördüncü ve son bölümde ise kimlik temsillerinin etkinliği ve grubun konumu arasındaki ilişkiyi konu edinen araştırmalar sunulmuştur.
Reducing the prejudices among the groups is one of the primary issues that social psychologists have been dealing with for many years. The main purpose of this review article is contribute to the Turkish literature by examining the effectiveness of the recategorization process in improving the negative attitudes towards the outgroups. To this end, the present review article consists of four parts. The first part includes the hypotheses of focusing on personal identities in reducing negative attitudes towards outgroups and the research findings about this approach. In the second part, studies related with the common ingroup identity representation which emphasizes the necessity of transforming the mental representation of the group members from the two groups (us and them) to a group (we) were examined. Next part contains theoretical information and research findings related with dual identity representation, which developed as an alternative to common group identity. In the fourth and the last part, studies related with the relationship between effectiveness of identity representation and group status were presented.