DSpace Repository

KURUMSAL MANTIKLARIN İÇSELLEŞTİRİLMESİ VE STRATEJİK PRATİKLER: TÜRK TEKSTİL SANAYİİNDE BİR ARAŞTIRMA

Show simple item record

dc.contributor.author Ozseven, Mustafa
dc.date.accessioned 2020-09-15T12:49:45Z
dc.date.available 2020-09-15T12:49:45Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation ÖZSEVEN M (2019). KURUMSAL MANTIKLARIN İÇSELLEŞTİRİLMESİ VE STRATEJİK PRATİKLER: TÜRK TEKSTİL SANAYİİNDE BİR ARAŞTIRMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 20(1), 29 - 64. Doi: 10.24889/ifede.522203 tr_TR
dc.identifier.issn 1303-0027
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/896
dc.identifier.uri https://doi.org/10.24889/ifede.522203
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışma bir yanıyla Türk tekstil sanayiinde yaşanan dönüşüm kurumsal mantık perspektifinden araştırmayı öte yandan da kurumsal mantıkların içselleştirilmesi, stratejik pratikler ve örgütsel performans arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda Türk tesktil sanayiinde nitel araştırma teknikleri kullanılarak görgül bir çalışma yapılmıştır. Doküman incelemeleri ve görüşmeler yoluyla toplanan verilerin analizi kurumsal mantıkların melezleşmesi ile stratejik pratiklerin melezleşmesi arasında doğrusal bir bağlantı olmadığını göstermiştir. Araştırma bulguları kurumsal mantıkların melezleşmesiyle, stratejik pratiklerin melezleşmediğini bunun aksine seçici bağlanma (Pache ve Santos, 2013) mekanizmasının kullanılabildiğini ortaya koymuştur. Araştırma bulguları, kurumsal mantıkların benimsenmesinde ve stratejik pratiklerin biçimlendirilmesinde uyulacak kurumsal mantık türünün hayatta kalabilmede önemli olduğuna işaret etmektedir. tr_TR
dc.description.abstract This study aims to investigate the transformation of the Turkish textile industry through the institutional logic perspective. On the other hand, this study aims to find out the relationship between internalization of the institutional logic, strategic practices, and organizational performance. In accordance with these purposes, the ampirical research has been performed through the usage of qualitative research techniques. The analysis of document examinations as well as the interview notes showed that there was no linear relationship between the hybridization of institutional logic and hybridization of strategic practices. Research findings revealed that the hybridization of institutional logic didn’t hybridize to strategic practices, but that selective coupling (Pache and Santos, 2013) mechanism could be used. Research findings indicate that the type of institutional logic to be followed in adopting institutional logic and shaping strategic practices is important in survival.
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi = Dokuz Eylül University Faculty of Business Journal / Dokuz Eylül Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2019;Volume: 20 Issue: 1
dc.subject Sosyal tr_TR
dc.subject İşletme tr_TR
dc.subject Kurumsal mantıkların içselleştirilmesi tr_TR
dc.subject stratejik pratikler tr_TR
dc.subject Türk tekstil sanayii tr_TR
dc.subject seçici bağlanma tr_TR
dc.subject Melezleşme tr_TR
dc.subject Internalization of the Institutional Logics tr_TR
dc.subject Strategic Practices tr_TR
dc.subject Turkish Textile tr_TR
dc.title KURUMSAL MANTIKLARIN İÇSELLEŞTİRİLMESİ VE STRATEJİK PRATİKLER: TÜRK TEKSTİL SANAYİİNDE BİR ARAŞTIRMA tr_TR
dc.title.alternative INTERNALIZATION OF INSTITUTIONAL LOGICS AND STRATEGIC PRACTICES: A RESEARCH STUDY IN THE TURKISH TEXTILE INDUSTRY tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account