DSpace Repository

Yayılı Tekrar Prensibinin Mühendislik Matematiği Öğrenimindeki Etkisinin Araştırılması

Show simple item record

dc.contributor.author Torun, Ahmet Refah
dc.contributor.author Saglam, Ismail
dc.date.accessioned 2021-04-09T07:48:30Z
dc.date.available 2021-04-09T07:48:30Z
dc.date.issued 2019-12
dc.identifier.citation Torun, A , Sağlam, İ . (2019). Yayılı Tekrar Prensibinin Mühendislik Matematiği Öğrenimindeki Etkisinin Araştırılması . Artıbilim Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 2 (2) , 1-5 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/artibilimadanasosyal/issue/50986/649499 tr_TR
dc.identifier.issn 2667-8098
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/914
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/artibilimadanasosyal/issue/50986/649499
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Ülkemiz üniversite öncesi PISA araştırmasında matematik dalında 72 ülke arasında 48. sıradadır. Mühendislik mesleği hangi alanında olursa olsun matematiksel düşünme üzerine kuruludur. Bu bakımdan iyi mühendisler yetiştirmemizin yolu liseden yeterince altyapı kazandırılmadan gelen öğrencilerimize iyi matematik öğretebilmemizden geçmektedir. Bu çalışmada Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi bünyesinde bölümler arası ortak olarak verilen Kalkülüs II dersi kapsamında geliştirilen öğretim sisteminin öğrenci performansına etkisi araştırılmıştır. Sistemin temeli 2 ayda bir vize ve final sınavları yapmak yerine, haftalık kısa ödev ve sınavlarla öğrencinin düzenli çalışmasını ve dönem boyunca konuları biriktirmeden sindirerek öğrenmesini sağlamak üzerine kurgulanmıştır. Buna ek olarak mesai saatleri dışında ve haftasonları asistanlardan destek alma imkanı ve yüksek not alan öğrenciler için ödül uygulamaları da destekleyici olmaktadır. Klasik yönteme göre sınıf not ortalaması, öğrenci memnuniyeti ve öğrenme efekti yeni sistemde çok daha yüksek olmaktadır. Normalde sınıf ortalamaları Kalkülüs II dersinde 30-45 civarında seyrederken yeni sistemde sınıf ortalaması 66 olmuştur. Notların referans sınıf notlarıyla karşılaştırmalı istatistiksel analizi ve öğrencilerle yapılan mülakatlar yeni sistemin mühendislik matematiği açısından daha uygun olduğunu göstermektedir. tr_TR
dc.description.abstract Turkey's ranking is 48th among 72 countries in the mathematics branch in the PISA research before the university. The engineering profession is based on mathematical thinking in every field. In this respect, the way to educate good engineers is teaching good mathematics to our students who are enrolling to university without bringing sufficient fundamental skills from high school. In this study, the effect of the teaching system developed within the scope of the Calculus II course, which is a joint course between the departments of Adana Science and Technology University, was investigated on the performance of students. The basis of the system is provided studying regularly with weekly homework and exams, and learning without accumulating subjects throughout the semester, instead of performing a midterm and final exams every 2 months. In addition to this, it is possible to get support from the assistants at outside of office hours and weekends, and award applications are also supportive for students who get high grades. In comparison to the classical method, grade point average, student satisfaction and learning effect are much higher in the new system. Normally, the average of the classes lay between 30-45 in the Calculus II class and the average in the new system is 66. Comparative statistical analysis of the grades with reference grades, and interviews with students indicate that the new system is more appropriate in terms of engineering mathematics. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Artıbilim: Adana Science and Technology University Journal of Social Science / Adana Science and Technology University tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2019;Volume: 2 Issue: 2
dc.subject Öğretim sistemi tr_TR
dc.subject yayılı tekrar tr_TR
dc.subject matematik öğretimi tr_TR
dc.subject Education system tr_TR
dc.subject distributed practice tr_TR
dc.subject mathematics education tr_TR
dc.title Yayılı Tekrar Prensibinin Mühendislik Matematiği Öğrenimindeki Etkisinin Araştırılması tr_TR
dc.title.alternative Effect of Distributed Practice on the Learning of Engineering Mathematics tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account