DSpace Repository

Üniversite Öğrencilerinin Kalite Algıları İle Memnuniyet ve Tavsiye Etme Düzeyleri Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Topsakal, Yunus
dc.contributor.author Iplik, Fatma Nur
dc.date.accessioned 2021-05-28T11:55:07Z
dc.date.available 2021-05-28T11:55:07Z
dc.date.issued 2013-12
dc.identifier.citation Topsakal, Y , İplik, F . (2013). Üniversite Öğrencilerinin Kalite Algıları İle Memnuniyet ve Tavsiye Etme Düzeyleri Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma . Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 10 (2) , 82-94 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/cagsbd/issue/44626/554382 tr_TR
dc.identifier.issn 1304-8392
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/955
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/cagsbd/issue/44626/554382
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Türkiye’de üniversite sayısında son yıllarda önemli bir artış gözlemlenmektedir. Bu artışla beraber yükseköğretim kurumları arasında rekabet artmaya başlamıştır. Rekabette önde olmak için üniversiteler kalitelerini çeşitli yollarla arttırmaya başlamıştır. Bu araştırmada turizm öğrencilerinin hizmet kalitesi algıları, memnuniyetleri ve tavsiye etme niyetleri ölçülmüştür. Ayrıca memnuniyet ve tavsiyenin kalite ile ilişkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaç için ülkemizdeki önde gelen bir üniversitenin Turizm Fakültesi seçilmiş ve son sınıf öğrencilerine literatür taraması sonucu elde edilen anket formu uygulanmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre öğrencilerin memnuniyeti ve tavsiye etme niyeti ile algılanan kalite arasında anlamlı ilişki bulunmaktadır. Ayrıca öğrencilerin kalitenin ‘idari personel’, ‘uluslararasılaşma’ ve ‘memnuniyet’ boyutlarına ilişkin algıları cinsiyete göre farklılık göstermektedir. tr_TR
dc.description.abstract A significant increase in the number of universities has been observed in recent times in Turkey. In the direction of this situation, no longer the competition among higher education institutions began to emerge. Universities began to improve their quality in various ways to gain competitive advantages. The aim of this paper is measuring the students perceived service quality, satisfaction and recommendation. This paper was intended to reveal the relationship between satisfaction and recommendationwith perceived quality. To this end, a leading tourism faculty was chosen to employ questionnare. The prepared questionnare was employed only senior students. The results showed that there is a significant relationship between satisfaction and recommendation with perceived quality. en
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi / Çağ Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2013;Volume: 10 Issue: 2
dc.subject Algılanan Hizmet Kalitesi tr_TR
dc.subject Memnuniyet tr_TR
dc.subject Tavsiye Etme tr_TR
dc.subject Üniverstite Öğrencileri tr_TR
dc.subject Service Quality tr_TR
dc.subject Satisfaction tr_TR
dc.subject Recommendation tr_TR
dc.subject University Students tr_TR
dc.title Üniversite Öğrencilerinin Kalite Algıları İle Memnuniyet ve Tavsiye Etme Düzeyleri Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma tr_TR
dc.title.alternative A Research on Determining the Relationship Between Quality Perceptions of University Students with the Level of Satisfaction and Recommendation tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account