DSpace Repository

SPORDA İNTERNET PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN İNCELENMESİ; TÜRKİYE VE İNGİLTERE ULUSAL FUTBOL LİGLERİNİN KIYASLANMASI

Show simple item record

dc.contributor.author Celik, Onur
dc.date.accessioned 2021-06-04T08:05:36Z
dc.date.available 2021-06-04T08:05:36Z
dc.date.issued 2016-12
dc.identifier.citation Çelik, O . (2016). SPORDA İNTERNET PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN İNCELENMESİ; TÜRKİYE VE İNGİLTERE ULUSAL FUTBOL LİGLERİNİN KIYASLANMASI . Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 13 (2) , 77-91 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/cagsbd/issue/44636/554486 tr_TR
dc.identifier.issn 1304-8392
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/965
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/cagsbd/issue/44636/554486
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Günümüz dünyasında internet hayatın içerisinde hemen hemen her alanda yer almaktadır. Özellikle internete ulaşılabilirliğin artması ile iş dünyası da interneti etkin bir şekilde kullanmaktadır. Bu nedenle, pazarlama alanında kendisine önemli yer edinen internet, kurumlar için en değerli pazarlama mecralarından biri haline gelmiştir. Sporun ve kulüplerin endüstrileşmesi ile kulüplerin artık işletme bakış açısıyla yönetilmeye başladığı aşikârdır. Bu nedenle futbol kulüpleri de internet pazarlamasını farklı seviyelerde de olsa etkin bir şekilde kullanmaya çalışmaktadırlar. Bu araştırmada İngiltere ve Türkiye’nin ulusal futbol liglerinde en çok şampiyon olmuş üçer kulüpleri ele alınmıştır. Toplamda altı kulübün resmi internet sayfaları incelenmiş ve internet pazarlama faaliyetleri değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme kapsamında her iki ligin kulüplerinin web sitelerini başarılı kullanmalarına rağmen İngiliz kulüplerinin internet pazarlaması konusunda Türk kulüplerine kıyasla daha etkin oldukları gözlenmiştir tr_TR
dc.description.abstract Nowadays internet takes place almost in every field within our life. With rising accessibility, it’s usage become pretty widespread, also in business world. For this reason internet, which takes itself an important place in marketing field also in sports marketing. With industrialization of sports, it is obvious that football clubs has started to being managed with business perspective. Therefore football clubs have been trying to use efficiently internet marketing in different levels. In this study, the most three champions clubs of Turkish Football Super League and English Premier League has been picked. Totally the official websites of six clubs have been examined and their internet marketing activity has evaluated. Although both of the league’s clubs used their websites succesfully, it observed that English clubs are more efficient about internet marketing by comparison of Turkish clubs en
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi / Çağ Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2016;Volume: 13 Issue: 2
dc.subject İnternet pazarlaması tr_TR
dc.subject Spor pazarlaması tr_TR
dc.subject Türkiye Futbol Süper tr_TR
dc.subject Internet Marketing tr_TR
dc.subject Sport Marketing tr_TR
dc.subject Turkish Football Super League tr_TR
dc.title SPORDA İNTERNET PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN İNCELENMESİ; TÜRKİYE VE İNGİLTERE ULUSAL FUTBOL LİGLERİNİN KIYASLANMASI tr_TR
dc.title.alternative The Examination of Internet Marketing Activities in Sport: The Comparison of Turkey and England National Football League’s tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account