DSpace Repository

Internet Shopping of Generation Y

Show simple item record

dc.contributor.author Ozcicek Dolekoglu, Celile
dc.contributor.author Celik, Onur
dc.date.accessioned 2021-06-07T10:19:29Z
dc.date.available 2021-06-07T10:19:29Z
dc.date.issued 2019-06
dc.identifier.citation Özçiçek Dölekoğlu, C , Çelik, O . (2019). Internet Shopping of Generation Y . OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , 11 (18) , 1589-1601 . DOI: 10.26466/opus.565363 tr_TR
dc.identifier.issn 2528-9527
dc.identifier.issn 2528-9535
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/971
dc.identifier.uri https://doi.org/10.26466/opus.565363
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract The Internet has begun to show its existence in all areas of life as the greatest invention of the 20th century. The prevalence of the Internet has shortened the way of communication between people and also eliminated the distance of the spaces. In addition to the facilitating effect in every field, the increase in internet addiction has been defined as a disease and its negative effects have been discussed. As these discussions continues, with the increasing use of the internet by consumers and the passionate use of it as an indispensable medium, internet has taken its place in the world of consumption as a new area of ​​enterprise. This study was conducted in Adana province in order to determine the factors and the level of these factors affecting the online shopping of Y generation who were born in a digital era and regard the internet as a natural part of life. 50.7% of the participants were female. 30.7% of them make online purchases; 85.8% of them are either social media or microblogging users. It is the variable education that best describes the internet exchange of the participants. Those who have university and postgraduate education mostly do internet shopping. In addition, social media presence and free time activity emerged as subsets describing the internet exchange. tr_TR
dc.description.abstract İnternet 20. Yüzyılın en büyük icadı olarak hayatın tüm alanlarında varlığını hızla göstermeye başlamıştır. İnternetin yaygınlığı kişiler arasında iletişim yolunu kısalttığı gibi mekân uzaklıklarını da ortadan kaldırmıştır. Her alanda kolaylaştırıcı etkisi yanı sıra kullanım bağımlılığının da artması bir hastalık olarak tanımlanmasına neden olmuş ve olumsuz etkileri de tartışmaya başlanmıştır. Bu tartışmalar devam ederken, tüketicilerin internet kullanımındaki artışı ve vazgeçilmez bir mecra olarak tutkulu kullanımı ile, internet yeni bir girişim alanı olarak tüketim dünyasında yerini almıştır. Bu çalışma dijital bir çağda doğan ve interneti yaşamın bir doğal parçası olarak gören Y kuşağının internette alışveriş yapmalarını etkileyen faktörleri ve bu faktörlerin hangi seviyede olduğunu belirlemek amacıyla Adana ilinde yapılmıştır. Araştırmaya katılanların %50,7’si kadındır. %30,7’si internet alışverişi yapmaktadır; %85,8’i de herhangi bir sosyal medya veya mikroblog kullanıcısıdır. Katılımcıların internet alışverişini en iyi açıklayan değişken eğitimdir. Üniversite ve Lisansüstü eğitime sahip olanlar daha çok internet alış verişi yapmaktadır. Ayrıca, sosyal medya varlığı ve serbest zaman aktivitesi de internet alışverişini açıklayan alt kümeler olarak ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi / ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2019;Volume: 11 Issue: 18
dc.subject Y Generation tr_TR
dc.subject CHAID Analysis tr_TR
dc.subject Internet Shopping tr_TR
dc.subject Adana tr_TR
dc.subject Y Kuşağı tr_TR
dc.subject CHAID Analizi tr_TR
dc.subject İnternet alışverişi tr_TR
dc.title Internet Shopping of Generation Y tr_TR
dc.title.alternative Y Kuşağının İnternet Alışverişi tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account