DSpace Repository

Sosyal Medya Haberciliğinde Etik: Instagram Hesapları Üzerine Bir İnceleme

Show simple item record

dc.contributor.author Temel, Mustafa
dc.contributor.author Somuncu, Burak
dc.contributor.author Gultekin, Bunyamin
dc.date.accessioned 2021-06-08T11:05:07Z
dc.date.available 2021-06-08T11:05:07Z
dc.date.issued 2021-04
dc.identifier.citation Temel, M , Somuncu, B , Gültekin, B . (2021). Sosyal Medya Haberciliğinde Etik: Instagram Hesapları Üzerine Bir İnceleme . Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , (45) , 290-305 . DOI: 10.52642/susbed.899677 tr_TR
dc.identifier.issn 2667-4750
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/976
dc.identifier.uri https://doi.org/10.52642/susbed.899677
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract İnternet teknolojilerinin gelişmesi haberleşme alanında birçok yeniliği de beraberinde getirmiştir. Bu yenilikler arasında ise bireylerin içerik (haber, bilgi) üreticisi olması ve bununla birlikte sosyal medya ağlarını haberleşme sürecinde aktif olarak kullanması en dikkat çekici unsurlardandır. Yeni medya ortamının sunmuş olduğu hız, interaktif özellik, ücretsiz içerik, denetimden uzak olma gibi özellikler sebebiyle sosyal medya araçlarının tercih edilebilirliği artmış, bu ortamlar aynı zamanda yeni haberleşme ağlarını ortaya çıkarmıştır. Fakat sosyal medya ağları üzerinden gerçekleştirilen haberleşme pratikleri, habercilik alanındaki var olan etik problemleri de sürdürmüş hatta dijitalleşmenin olanakları sebebiyle etik problemlerin artışına sebep olmuştur. Bu araştırmanın amacı da sosyal medya haberciliğindeki etik problemleri incelemektir. Instagram örneğinde sosyal medya haberciliğindeki etik problemleri tespit edebilmek amacıyla örneklem olarak seçilen Instagram hesaplarının biçimsel ve içerik özellikleri incelenmiştir. Tespit edilen hesaplar etik problemlerden hareketle oluşturulan değerlendirme kriterleri çerçevesinde ele alınmıştır. Dolayısıyla literatürdeki geleneksel medya ve etik konularına kıyasla, sosyal medya aracılığı ile haberleşme ve etik meselesi konusunu ele alan bu çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda yapılan araştırma sonucunda, örneklem olarak alınan haber/medya şirketi etiketi ile Instagram üzerinden paylaşım yapan hesapların habercilikte uyulması gereken etik unsurlara yeteri kadar dikkat etmediği özellikle kaynak, güvenilirlik konularındaki etik problemleri fazlaca ihtiva ettiği tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The development of internet technologies has brought many innovations in the field of communication. Among these innovations, the most striking factors are that individuals are producers of content (news, information) and actively use social media networks in the communication process. The preference of social media tools has increased due to the features such as speed, interactive feature, free content, and being uncontrolled by the new media environment and these environments have also created new communication networks. However, communication practices carried out over social media networks have continued the existing ethical problems in the field of journalism and even caused an increase in ethical problems due to the possibilities of digitalization. The aim of this research is to examine ethical problems in social media journalism. In the example of Instagram, in order to identify ethical problems in social media journalism, the formal and content features of the selected Instagram accounts were examined. The determined accounts were handled within the framework of the evaluation criteria created based on ethical problems. Therefore, in comparison to traditional media and ethical issues in the literature, content analysis method was used in the study dealing with the issue of communication via social media and ethics. As a result of the research conducted in this context, it was determined that the accounts sharing the news / media company tag and the Instagram accounts did not pay enough attention to the ethical elements that should be followed in journalism, and even included ethical problems especially in the issues of source and reliability with digitalization. en
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / Selçuk Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2021;Issue: 45
dc.subject Medya ve Etik tr_TR
dc.subject Haber tr_TR
dc.subject Yeni Medya tr_TR
dc.subject Sosyal Medya tr_TR
dc.subject Instagram tr_TR
dc.subject Media and Ethics tr_TR
dc.subject News tr_TR
dc.subject New Media tr_TR
dc.subject Social Media tr_TR
dc.title Sosyal Medya Haberciliğinde Etik: Instagram Hesapları Üzerine Bir İnceleme tr_TR
dc.title.alternative Ethic in Social Media Journalism: A Review on Social Media Accounts tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account